Con independencia de partidismos, hay que reconocer que el actual Síndic de Greuges está haciendo una magnífica labor. No sólo ha dignificado y popularizado la institución, sino que mantiene al día una más que correcta página web y ha dinamizado todo su personal e incluso la propia organización.

El último de sus méritos aparece hoy publicado en el DOGC y merece su difusión. Se publica la RESOLUCIÓ de 4 de març de 2008, per la qual s'aprova i es fa pública la Carta de serveis i bona conducta del Síndic de Greuges.
Sin entrar al detalle de todo lo que en ella se indica, sí quisiera destacar su política de actuación (Capítulo V, Compromisos de Calidad), de la cual sólo cito sus primeros cuatro artículos:
  • Article 21. Consultes d'orientació presencial
    1. L'horari mínim d'atenció presencial és de dilluns a divendres de 9 a 14 hores i de 15 a 19 hores.
    2. Les consultes presencials es resolen el mateix dia en què la persona s'hagi presentat a la seu de la institució amb un temps màxim d'espera de 15 minuts.
    3. En el cas que, per la complexitat de la consulta, no es pugui donar una resposta immediata a la persona interessada, se li ha de comunicar la resposta posteriorment en un termini no superior a 3 dies hàbils.

  • Article 22. Consultes d'orientació escrites
    1. El Servei d'Atenció a les Persones ha de donar resposta a les consultes d'informació escrites en un termini no superior a 3 dies hàbils des de la recepció de la sol·licitud d'informació.
    2. En el cas que, per la complexitat de la consulta, aquest termini no es pugui complir, s'ha d'informar la persona interessada en un termini no superior a 3 dies hàbils de la necessitat de disposar de més temps per respondre a la consulta i, en un termini no superior a 15 dies hàbils, se li ha de comunicar la resposta.

  • Article 23. Consultes d'orientació telefòniques
    1. El Servei d'Atenció a les Persones ha de donar resposta a les consultes d'informació telefònica el mateix dia en què que s'hagi rebut la sol·licitud d'informació. Si aquesta sol·licitud es produeix fora de l'horari d'obertura de la institució, sempre que es comuniqui el número de telèfon o el mitjà pel qual es pot donar resposta, aquesta s'ha de donar el dia hàbil següent.
    2. En el cas que, per la complexitat de la consulta, aquest termini no es pugui complir, s'ha d'informar la persona interessada de la necessitat de disposar de més temps per respondre a la consulta i, en un termini no superior a 7 dies hàbils, se li ha de comunicar la resposta.

  • Article 24. Consultes d'orientació per videoconferència
    1. Un cop formulada la sol·licitud de videoconferència, el Servei d'Atenció a les Persones, en un termini de 24 hores, ha d'acordar amb la persona interessada la data i l'hora per establir la connexió, que ha de tenir lloc en un termini no superior a 7 dies hàbils.
    2. En el cas que, per la complexitat de la consulta, aquest termini no es pugui complir, s'ha d'informar la persona interessada de la necessitat de disposar de més temps per respondre a la consulta i, en un termini no superior a 15 dies hàbils, i se li ha de comunicar la resposta.
Cómo cambiaría nuestra vida si todo ello se generalizara en el resto de administraciones públicas y en las empresas de tamaño grande y medio.

Publicar un comentario

Gracias por tus comentarios, críticas, ideas, sugerencias, inquietudes.
Sin tus aportes, todos himajinamos menos.

Con la tecnología de Blogger.
 
Top