Leo una interesante “tesis menor” titulada “Bus network operations and management in Chicago and Barcelona: The effects of larger stop spacing on social profitability”, de Rosa Warlam Barniol. Se trata de un estudio de diciembre de 2005 en el que se analizaban las líneas de autobús del centro de Chicago y del Eixample de Barcelona, al ser dos áreas de características orográficas similares, para comprobar cómo se podían optimizar.

La conclusión es común: aumentar el espacio entre las paradas contribuiría a una reducción del tiempo de los trayectos, haciendo mucho mejor (en términos operativos y, teóricamente, a efectos prácticos de los usuarios) el uso de este medio de transporte. La medida era aún más recomendable si cabe en Chicago.

autobus bicisLo que la autora no ha tenido en cuenta (creo) es que sí, que efectivamente la distribución de las calles es similar, pero… la climatología es muuuy diferente, de ahí que sea más importante en Chicago que no en Barcelona que haya más paradas para minimizar los desplazamientos a pie (en ocasiones, como en su momento comenté, una verdadera odisea).

En relación con los autobuses y sus paradas, tengo entendido (y estaría bien confirmarlo) que en los países en los que siempre hace realmente mucho frío lo de “esperar el autobús” es inexistente. Se sabe a qué hora (y minuto) va a pasar. Y pasa a dicha hora (ni antes ni después). Con el tiempo que hace, ¡cómo van a estar esperándolo!.

Reacciones:

Publicar un comentario

  1. Als països normals se sap quan passa l'autobús, quines parades té l'autobús (útil quan vas dins del bus) o a quina part de l'andana s'atura el tren (útil a les estacions de Renfe amb andanes llargues,i amb trens de composició variable). Són detalls senzills, però que faciliten les coses.

    LBNL En una ciutat on les autoritats municipals s'omplen la boca de la bicicleta, etc,etc...perquè no hi ha autobusos que permeten dur-les, a l'estil del que has posat com a il·lustració?

    ResponderEliminar
  2. Este comentario ha sido eliminado por el autor.

    ResponderEliminar
  3. No és ben bé així, de saber a quina hora passa, excepte en trajectes nocturns (a partir de les 9-10 de la nit). Com a mínim no en les 3-4 ciutats del nord d'Europa on he viscut o passat temporades.
    Però sí tenen una mena de cabines amb calefacció on quedar-te esperant l'autobús, no en totes les parades però sí en la majoria.

    ResponderEliminar
  4. Hola, Gràcies pels comments...

    David, efectivament són detalls senzills i francaments útis. Respecte pq. no s'utilitza per aquí aquests dispositius 'portabicis'.. primer, la sempre manca de coratge per coses noves.. i segon, sembla que hi hauria un probgema amb la normativa tècnica de minimització de danys en cas de 'xoc' amb els vianants.. Es podria posar darrera, però llavors podria haver problemes amb el conductor..

    b) Andreu, a més de les cabines amb calefacció, seients, més tancades, etc., en llocs realment freds crec que no entenen el concepte 'esperar' l'autobús.. i té sentit ja que la prioritat principal és l'horari (per sobre de tot).
    Aquí, l'horari no és cap prioritat, d'aquí que l'autobús per a aquells que necessitem fiabilitat sobre hora de sortida i arribada... ho passem fatal

    ResponderEliminar

Gracias por tus comentarios, críticas, ideas, sugerencias, inquietudes.
Sin tus aportes, todos himajinamos menos.

(c) Daniel Vidal. Con la tecnología de Blogger.
 
Top